Při plánování aktivit v rámci roku se soustředíme jak na období, ve kterém se zrovna nacházíme, tak i tematické celky, které jsou pro danou věkovou skupinu zajímavé a které mají potřebu prozkoumávat.

Angličtina u nás

Jsme česko-anglická, bilingvní dětská skupina. Proto děti mají od začátku jejich nástupu do EP Kids pravidelný přísun angličtiny, a to hravě, aktivně, spontánně a přirozeně. V každé skupině je vždy jeden český a jeden anglický učitel a aktivity se střídají v obou jazycích. Nechceme děti ochuzovat o nádhernou českou literaturu či české básničky a říkadla. Zároveň ale chceme, aby angličtina byla přirozenou součástí našeho života v EP Kids.

Angličtina u nás
1/4

Kroužky

Kroužky jsou součástí programu EP Kids. Některé probíhají dopoledne, jiné v odpoledních hodinách. Chceme děti rozvíjet po všech stránkách tak, aby si v předškolním věku vyzkoušely co možná nejvíc aktivit a prozkoumaly barvitost světa. Nechceme, abyste byli taxikáři a s jazykem na vestě rozváželi děti do kroužků a pak v kavárnách doháněli práci. Chceme, aby smysluplné a kvalitní kroužky byly přímo u nás, na jednom místě.

Kroužky
2/4

Učíme se jeden od druhého

Děti jsou sice rozděleny do jednotlivých týmů podle věku, ale je spoustu činností, které dělají jako jedna heterogenní skupina, tedy smíšený kolektiv. V životě to je stejné – pracujeme s mladšími i staršími lidmi. Učíme se jeden od druhého a inspirujeme se navzájem. Nechceme, aby školka bylo jedno velké sterilní prostředí. Chceme kopírovat život takový, jaký je.

Učíme se jeden od druhého
3/4

Měsíční témata

Každý měsíc na děti čeká jedno téma, které prozkoumáme ze všech stran. Při ranních kruzích si budeme povídat, zpívat i tancovat. Čeká nás tematické kreativní tvoření, vyrábění i „sensory play“. Každý měsíc navíc s návštěvou zajímavého místa nebo osobnosti.

A jak vypadá jeden takový obyčejný den u nás? Mrkněte tady:

Náš den v EP Kids

Měsíční témata
4/4

Při tvoření plánů pro naše jednotlivé dětské skupiny se soustředíme na individuální potřeby dětí. Například u jedné ze skupin nám dává smysl teorie Osmi inteligencí podle amerického psychologa Howarda Gardnera, která všestranně rozvíjí potenciál dětí. Nevyzdvihujeme tak například logickou nad hudební inteligencí – všechny mají své nezastupitelné místo. Abychom nechodili ale až za velkou louži, v EP Kids se nejvíce inspirujeme také Janem Amosem Komenským a jeho „Schola ludus seu Encyclopaedia viva“ neboli škola hrou a živá encyklopedie.