Při plánování aktivit v rámci roku se soustředíme jak na období, ve kterém se zrovna nacházíme, tak i tematické celky, které jsou pro danou věkovou skupinu zajímavé a které mají potřebu prozkoumávat.
Angličtina u nás
Jsme česko-anglická, bilingvní dětská skupina. Proto děti mají od začátku jejich nástupu do EP Kids pravidelný přísun angličtiny, a to hravě, aktivně, spontánně a přirozeně. V každé skupině je vždy jeden český a jeden anglický učitel a aktivity se střídají v obou jazycích. Nechceme děti ochuzovat o nádhernou českou literaturu či české básničky a říkadla. Zároveň ale chceme, aby angličtina byla přirozenou součástí našeho života v EP Kids.
Kroužky
Kroužky jsou součástí programu EP Kids. Některé probíhají dopoledne, jiné v odpoledních hodinách. Chceme děti rozvíjet po všech stránkách tak, aby si v předškolním věku vyzkoušely co možná nejvíc aktivit a prozkoumaly barvitost světa. Nechceme, abyste byli taxikáři a s jazykem na vestě rozváželi děti do kroužků a pak v kavárnách doháněli práci. Chceme, aby smysluplné a kvalitní kroužky byly přímo u nás, na jednom místě.
Učíme se jeden od druhého
Děti jsou sice rozděleny do jednotlivých týmů podle věku, ale je spoustu činností, které dělají jako jedna heterogenní skupina, tedy smíšený kolektiv. V životě to je stejné – pracujeme s mladšími i staršími lidmi. Učíme se jeden od druhého a inspirujeme se navzájem. Nechceme, aby školka bylo jedno velké sterilní prostředí. Chceme kopírovat život takový, jaký je.
Měsíční témata
Každý měsíc na děti čeká jedno téma, které prozkoumáme ze všech stran. Při ranních kruzích si budeme povídat, zpívat i tancovat. Čeká nás tematické kreativní tvoření, vyrábění i „sensory play“. Každý měsíc navíc s návštěvou zajímavého místa nebo osobnosti.
A jak vypadá jeden takový obyčejný den u nás? Mrkněte tady:
Při tvoření plánů pro naše jednotlivé dětské skupiny se soustředíme na individuální potřeby dětí. Například u jedné ze skupin nám dává smysl teorie Osmi inteligencí podle amerického psychologa Howarda Gardnera, která všestranně rozvíjí potenciál dětí. Nevyzdvihujeme tak například logickou nad hudební inteligencí – všechny mají své nezastupitelné místo. Abychom nechodili ale až za velkou louži, v EP Kids se nejvíce inspirujeme také Janem Amosem Komenským a jeho „Schola ludus seu Encyclopaedia viva“ neboli škola hrou a živá encyklopedie.